مبلمان

چیدمان مبل نئوکلاسیک

چیدمان مبل نئوکلاسیک

چیدمان مبل نئوکلاسیک، باید طبق اصول و قواعد خاصی انجام شود. توجه داشته باشید در صورتی که هنگام چیدمان مبل سبک نئوکلاسیک از این قواعد پیروی نکنید، به نتیجه مطلوبی نخواهید رسید. این مدل مبل در سراسر دنیا به ویژه بسیاری از کشور‌های اروپایی طرفداران بسیار زیادی دارد. 

سبک طراحی این نوع مبلمان با سبک طراحی سختگیرانه مبلمان کلاسیک متفاوت است و از نظر راحتی، کاربردی بودن، سطح تجملات، ظرأفت و… با آن متفاوت است. در واقع مبل نئوکلاسیک را می‌توان مبلمانی در نظر گرفت که نه صرفاً مدرن و نه صرفاً کلاسیک است و تنها به اندازه مبلمان کلاسیک پر از جزئیات نیست. 

در ادامه در مورد نحوه چیدمان مبل نئو کلاسیک و اصولی که باید در این هنگام رعایت نمایید، صحبت خواهیم کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مبل نئوکلاسیک روناک به همراه جلومبلی و عسلی

175,000,000 تومان
جنس بدنه{کلاف}: چوب راش جنس پایه ها: چوب راش جنس پارچه: چرم پارچه و ساتن جنس نشیمن:اسفنج یورولوکس تعداد نفرات: 8 نفره آپشن: نئوکلاسیک برند: سوفاداتیس کاتالوگ رنگ پارچه: نامشخص

مبل کلاسیک کارولین به همراه جلومبلی و عسلی

156,000,000 تومان
جنس بدنه{کلاف}: چوب راش جنس پایه ها: جوب راش جنس پارچه: مخمل{طرحدار} جنس نشیمن: اسفنج یورولوکس تعداد نفرات: 8 نفره آپشن: کلاسیک برند: سوفاداتیس کاتالوگ رنگ پارچه: مشاهده کاتالوگ ها

مبل لوکس بلیتا

19,284,000 تومان115,700,000 تومان
جنس بدنه{کلاف}: چوب روسی جنس پایه ها: چوب راش جنس پارچه: چرم و پارچه جنس نشیمن:اسفنج 40 کیلویی تعداد نفرات: 8 نفره آپشن: لوکس برند: سوفاداتیس کاتالوگ رنگ پارچه: کاتالوگ کاملیا

مبل نئوکلاسیک فرانسوی

14,467,000 تومان86,800,000 تومان
  • جنس بدنه{کلاف}: چوب روسی
  • جنس پایه ها: چوب راش
  • جنس پارچه: شنل گونی باف
  • جنس نشیمن: فوم سرد
  • تعداد نفرات: 8 نفره
  • آپشن: نئوکلاسیک

نکات کاربردی در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

در این سبک دکوراسیون برای اینکه به نتیجه دلخواه و مطلوب برسید لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • غالبا دیوار‌ها با تابلو‌ها و قالب‌هایی از اشکال هندسی به همراه تزئینات ساده‌ای از گل‌آرایی تزئین می‌‎شوند.
  • کف اتاق نیز در این سبک خاص باید از جنس پارکت باشد.
  • سقف‌ها به طور یکدست به رنگ سفید هستند و گچ کاری ساده‌ای در آن‌ها به کار خواهد رفت.
  • در صورت وجود شومینه در فضای اتاق لازم است که طراحی آن مطابق با سبک نئوکلاسیک انجام شود.
  • پنجره‌ها و در‌های ورودی را نیز می‌‎توان با استفاده از عناصر گچبری ساده تزیین کرد.
  • همانطور که گفته شد، در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک از مبلمانی ساده و دارای چوب‌های طبیعی ظریف استفاده می‌‎ شود و استفاده از مبلمان سلطنتی در این سبک طراحی دکوراسیون جایی ندارد.
  • طراحی نئوکلاسیک به دلیل استفاده از رنگ‌های طبیعی طبیعت مانند خاکستری، بژ و کرم، سفید، طلایی و نقره‌ای، آبی و شکلاتی، زرد و سبز بسیار گران قیمت و شیک به نظر می‌‎رسد و از آن جایی که این رنگ‌ها به راحتی قابل تطبیق با یکدیگر هستند، در انتخاب آن‌ها اشتباه نخواهید کرد.
  • در دکوراسیون نئوکلاسیک عناصر را ساده و امروزی انتخاب می‌کنند. در این سبک شما می‌توانید وسایل و اجسام دکوراتیو و المان‌های مختلف را به زیبایی ست کنید
  • می‌توانید برای زیباتر شدن دیوار‌ها از پوستر‌های دیواری دارای طرح‌های کلاسیک استفاده نمایید.

چیدمان مبلمان نئوکلاسیک

از بارز‌ترین و مهم‌ترین نکات در مورد چیدمان مبلمان‌هایی که به سبک نئوکلاسیک طراحی می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دقت در حفظ تعادل بین مدرنیته و کلاسیک

دقت در حفظ تعادل بین مدرنیته و کلاسیک

در چیدمان مبلمان نئوکلاسیک، استفاده بیش از حد از لوازم جانبی، دکور، فراوانی گل در فضا و مسائلی از این دست توصیه نمی‌شود. در حقیقت مبلمان این سبک از اصل شیک بودن در عین سادگی پیروی می‌کند؛ بنابراین دقت داشته باشید، حتماً چیدمان آن در فضا به همین شکل و بر اساس همین اصل صورت گیرد.

وجود جزئیات کلاسیکی محدود در فضا

وجود جزئیات کلاسیکی محدود در فضا

در این سبک دکوراسیون، منزل شما به هیچ وجه نیازی به داشتن جزئیات کلاسیک بیش از حد ندارد. در صورتی که این جزئیات در دکوراسیون و فضا بیش از حد استفاده شود حس تعادل بین کلاسیک و مدرنیته را القا می‌کند؛ بنابراین نیازی به قالب‌گیری‌های گچبری، قوس‌ها، آینه‌ها، ستون‌ها و سایر الگو‌های کلاسیک در فضا وجود ندارد.

ظرافت منزل در عین تجمل و استحکام آن

ظرافت منزل در عین تجمل و استحکام آن

مبل‌های نئوکلاسیک در خانه‌های با سقف‌های بلند، اتاق‌های بزرگ و پنجره‌های قدی بزرگ، بسیار شیک‌تر و خاص‌تر جلوه می‌کند. خوشبختانه این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که آپارتمان یا منزل ویلایی شما برای ایجاد فضای داخلی نئوکلاسیک مناسب‌تر باشد. برای حفظ تعادل بین کلاسیک و مدرنیته سعی کنید به نکته مهم ظرأفت در عین تجملاتی بودن بسیار دقت داشته باشید.

رعایت قوانین تقارن در حد تعادل

چیدمان مبلمان مدرن بر خلاف چیدمان مبلمان کلاسیک که تأکید بسیار زیادی بر رعایت قانون تقارن دارد از اصل تقارن پیروی نمی‌کند. در چیدمان مدرن، مبلمان و سایر اجزای دکوراسیون داخلی به شکل نامتقارنی کنار هم قرار می‌گیرند. در حالی که در چیدمان مبلمان نئوکلاسیک چیزی میان این دو سبک در نظر گرفته می‌شود؛ به عنوان مثال تقارن در چیدمان باید رعایت شود اما نه در حدی که این تقارن بیش از حد به نظر برسد و جلب توجه کند.

دقت داشته باشید که در چیدمان مبلمان نئوکلاسیک دیوار‌ها تا حد امکان دارای گچ سفید و ساده باشند. البته می‌توانید طبق سلیقه خود از کاغذ دیواری هم استفاده کنید، اما نباید همه دیوار‌ها را با یک طرح پوشش دهید. در صورتی که تمایل دارید حتماً از کاغذ دیواری استفاده نمایید، پیشنهاد می‌کنیم یک یا دو دیوار را با طرح‌های ساده همچون گل‌های ریز، پوشش دهید. به هر حال برای جلوه زیبای مبلمان به سبک نئوکلاسیک شما، بهتر است سقف فضا سفید رنگ باشد.

در چیدمان اصولی مبل نئوکلاسیک توجه به کف درست مانند توجه به سقف می‌تواند مؤثر باشد. کفپوش پارکت بهترین و‌ایده‌آل‌ترین گزینه در این مورد به حساب می‌آید. اما موارد دیگری را نیز که به گونه‌ای پارکت را شبیه‌سازی می‌کنند می‌توانید جایگزین کنید. لمینت چوب، کاشی و سرامیک، مواردی از این دست هستند. توصیه می‌کنیم برای خرید پارکت از گونه‌های با کیفیت و مرغوب چوب استفاده نمایید تا کف منزل‌تان درست به اندازه سایر اجزای دکوراسیون داخلی زیبا به نظر برسد.

مبلمان نئوکلاسیک، استفاده کاربردی از پذیرایی و اتاق نشیمن

اگر دوست دارید پذیرایی و اتاق نشیمن منزل‌تان را کاربردی‌تر و جذاب‌تر بسازید مبلمان نئو کلاسیک در این مورد کمک شایانی به شما خواهد کرد. مبلمان نئوکلاسیک بر خلاف مبلمان کلاسیک که غالبا بافت سفت و محکمی دارند، پارچه‌های استفاده در آن‌ها سفت و سخت هستند و شاید تنها چند دقیقه به هنگام نشستن بر روی آن‌ها احساس راحتی کنید غالبا بافت ظریف‌تری دارند و کاربردی‌تر هستند. 

این که پارچه‌های مبلمان نئوکلاسیک یا مخمل بوده یا به اندازه کافی نرم هستند، این معنا را نمی‌رساند که پارچه‌های این مبل‌ها بی‌کیفیت هستند یا دوام پایین‌تری دارند. بلکه به این منظور است که مبلمان سبک نئوکلاسیک دارای پارچه‌های نرم‌تر و ظریف‌تری نسبت به پارچه‌های مبلمان کلاسیک هستند.

سخن پایانی

هنگام چیدمان مبل نئوکلاسیک برای اینکه در آخر به نتیجه مطلوب برسید لازم است از اصول و قواعدی پیروی کنید. در این مطلب جهت آشنایی شما با این موارد مهم، درمورد نحوه چیدمان مبل نئو کلاسیک و اصولی که باید در این هنگام رعایت نمایید صحبت کرده‌ایم. 

در صورتی که در این خصوص سوالی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *