مبلمان

فرق مبل کلاسیک و سلطنتی چیست؟

فرق مبل کلاسیک و سلطنتی چیست؟

مبل کلاسیک و مبل سلطنتی از انواع مبلمانی هستند که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این نوع مبلمان که تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ خود دارند با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. مبلمان کلاسیک و سلطنتی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. شما با توجه به نیاز خود باید یکی از انواع این مبلمان را برای خود انتخاب نمایید.

با توجه به دکوراسیون داخلی منزل خود می‌توانید انواع مبلمان کلاسیک و سلطنتی را برای خود انتخاب کرده و فضای منزل خود را زیباتر نمایید. برای اطلاعات بیشتر درباره تفاوت بین مبل کلاسیک و سلطنتی این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

دسته بندی مبلمان

به طور کلی مبلمان به سه دسته مبل‌های راحتی، مبل‌های سلطنتی و مبل کلاسیک تقسیم می‌شوند. مبلمان کلاسیک و سلطنتی در دسته‌بندی خود هم به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. اگر این مبلمان با دقت بالا تولید شوند زیبایی بیشتری داشته و جلوه بهتری به منزل شما می‌بخشند. گاهی نیاز است برای قسمت‌های مختلف منزل خود از مبلمان‌های گوناگون استفاده کرد. هر نوع مبلمان برای شرایط خاصی مناسب است.

انواع مبل کلاسیک

مبل کلاسیک به انواع مختلف قدیمی و مبل کلاسیک جدید تقسیم می‌شوند. نمونه‌های قدیمی مبلمان کلاسیک نیز امروزه با طرح‌های جدیدتر ساخته می‌شوند. از انواع مبلمان کلاسیک می‌توان به مبلمان کلاسیک انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، چستر و … اشاره نمود. هر یک از این نوع مبلمان دارای ویژگی‌های خاصی هستند. 

مبل کلاسیک جدید با منبت‌کاری‌های ظریف‌تری تولید می‌شوند. مدل مبل کلاسیک بستگی به نوع متریالی است که برای تولید استفاده می‌کنند. هر یک از انواع مبلمان کلاسیک با پارچه‌های خاص و چوب‌های متفاوتی تولید می‌شوند.

مبل های کلاسیک دارای انواع و طرح های مختلف میباشند! مبل های کلاسیک ساده، مبل کلاسیک فرانسوی، مبل کلاسیک ترکیه، مبل کلاسیک مدرن، مبل کلاسیک راحتی، مبل کلاسیک ایتالیایی و مبل کلاسیک ظریف فقط بخش کوچکی از مدل های مختلفی میباشند که شما میتوانید در صفحه خرید مبل کلاسیک مشاهده بفرمایید.

میزان منبت‌کاری؛ یکی از تفاوت های مبلمان کلاسیک و سلطنتی

یکی از تفاوت‌های مهم مبلمان کلاسیک و سلطنتی میزان ظرافت منبت‌کاری این مبلمان است. برای طراحی هر دو نوع مبل از تاج و پایه استفاده می‌شود؛ اما باید گفت که میزان منبت‌کاری هر یک از این مبلمان با یکدیگر متفاوت است. مبل‌ کلاسیک، منبت‌کاری بسیار کمی دارند اما مبل‌های سلطنتی دارای منبت‌کاری زیادی هستند. طرح منبت کاری روی مبل‌های سلطنتی شلوغ و بسیار زیاد است. مبلمان سلطنتی بیشتر برای فضاهای بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبلمان کلاسیک با منبت‌کاری‌های ظریف خود برای دکوراسیون‌هایی با سبک مدرن مناسب هستند.

اندازه مبلمان

تفاوت دیگر مبلمان سلطنتی و کلاسیک در اندازه مبلمان است. مبل‌های سلطنتی در اندازه بزرگتری طراحی می‌شوند. مبل‌های کلاسیک اندازه کوچکتری داشته و برای خانه‌های کوچک هم مناسب هستند. اگر می‌خواهید در منزل خود فضای ساده‌تری داشته باشید، بهتر است مبلمان کلاسیک را برای خود انتخاب کنید.

وزن مبلمان کلاسیک و سلطنتی

یکی دیگر از تفاوت‌های مبلمان کلاسیک و سلطنتی تفاوت در وزن آن‌ها است. از آنجایی که برای تولید مبل‌های سلطنتی از چوب بیشتر استفاده می‌شود، وزن آنها بالاتر از مبلمان کلاسیک است. این مبلمان به دلیل وزن بالای خود به راحتی جابجا نشده و بهتر است در صورت مستاجر بودن این مبلمان را انتخاب نکنید. ممکن است برای جابجایی این مبلمان آسیب زیادی به متریال آنها نیز وارد شود. مبل سلطنتی جدید که منبت‌کاری‌های بسیار بزرگی دارند وزن بیشتری پیدا کرده است.

مبل سلطنتی از دسته مبل های بسیار شیک و لاکچری هست که مناسب افرادی هست که قصد دارن فضای سنتی و مجللی رو در خونه خودشون داشته باشن؛ مبل سلطنتي معمولا داری منبت کاری های ریز و ظریف و شیک میباشد و جلوه ای لوکس و پر زرق و برق به خانه شما میدهد. برای خرید مبل سلطنتی میتونین به روی لینک کلیک کنید.

تفاوت مبل سلطنتی و کلاسیک چیست؟

قیمت مبلمان

قیمت مبلمان کلاسیک و سلطنتی نیز با یکدیگر تفاوت دارد. به طور کلی قیمت مبلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. از این عوامل می‌توان به جنس پارچه، چوب، نوع اسفنج و تعداد نفرات مبل اشاره کرد. هرچه از متریال با کیفیت در تولید مبل استفاده شود قیمت بالاتری پیدا خواهد کرد. تقریبا می‌توان گفت مبل سلطنتی به دلیل استفاده از چوب بیشتر و منبت‌کاری‌های زیادی که دارند با قیمت بیشتری نسبت به مبل‌های کلاسیک به فروش می‌رسند.

طراحی و تعداد نفرات مبلمان

مبلمان سلطنتی و کلاسیک تفاوت‌هایی در نوع طراحی خود دارند. مبل کلاسیک که با منبت‌کاری ساده‌تری تولید می‌شوند، تنوع کمتری در طراحی آنها به وجود می‌آید. مبل‌های سلطنتی با مدل‌های متنوعی تولید شده و دارای طرح‌های بسیار زیادی برای تولید هستند. تعداد نفرات مبل‌های سلطنتی معمولاً ۹ نفره است و مبلمان کلاسیک بیشتر به صورت هفت نفره ساخته می‌شوند. یک مبل کلاسیک شیک می‌تواند با تعداد نشیمن کمتر خود جلوه بیشتری داشته باشد.

مبل کلاسیک بخریم یا سلطنتی؟

با توجه به اینکه تفاوت مبلمان کلاسیک و سلطنتی را برای شما بیان کردیم شاید برای شما این سوال پیش آید که کدام نمونه مبل را خریداری نمایید؟ شما باید با توجه به طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود و فضایی که در منزل وجود دارد از مبلمان کلاسیک و سلطنتی استفاده کنید. در یک منزل با توجه به ابعاد بزرگ منزل می‌توان از انواع مدل‌ها نیز استفاده نمود. مدل مبل سلطنتی بیشتر برای فضاهای بزرگ منزل استفاده می‌شود.
هرچه فضا بزرگتر باشد مبل سلطنتی بیشتر زیبایی خود را نمایش می‌دهد؛ زمانی مبل سلطنتی جلوه بیشتری پیدا می‌کند که در فضای بسیار بزرگ قرار گیرد. در کنار این مبلمان می‌توان از یک دست مبل راحتی نیز برای پذیرایی از مهمانان استفاده کرد.

اگر منزل شما با ابعاد کوچک ساخته شده و فضای کوچکی برای استفاده از مبلمان دارید، بهتر است مبلمان کلاسیک را برای خود انتخاب نمایید. تنوع بسیار زیاد مبلمان کلاسیک موجب شده که شما خرید راحت‌تری داشته باشید. توجه داشته باشید که خرید مبلمان باید از مکانی انجام شود که اعتبار و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد. تولید مبلمان با مواد با کیفیت با قیمت‌های بیشتری به فروش می‌رسد. شما باید بتوانید مبلمانی را خریداری کنید که از کیفیت آن مطمئن باشید.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب برای شما توضیح دادیم مبلمان کلاسیک و سلطنتی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. در انتخاب این نوع مبلمان باید دقت زیادی داشته باشید. شما باید با توجه به دکوراسیون منزل و فضایی که در اختیار دارید، یکی از انواع آنها را انتخاب کنید. بودجه مناسبی که در اختیار دارید نیز اهمیت بسیار زیادی در خرید این نوع مبلمان دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های مجموعه ما تماس بگیرید.

درصورتی که تمایل به خرید مبل با انواع طرح ها و قیمت های مختلف دارین، فروشگاه مبلمان سوفاداتیس، مجموعه ای از بهترین و با کیفیت ترین مبل های ایران رو تهیه کرده میتونین همین الان وارد صفحه فروشگاه ما شده و خریدی لذت بخش داشته باشین.

6 دیدگاه در “فرق مبل کلاسیک و سلطنتی چیست؟

  1. Avatar سیدحسین مختاری گفت:

    گل گفتید آقای مدبر

  2. Avatar بهنام غفاری گفت:

    قیمت مشاورتون چقدره؟

  3. Avatar محمود مرادی گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  4. بله، سرچ کنین سوفاداتیس میاره براتون

  5. بله، توی تلگرام سرچ کنین سوفاداتیس میاره براتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *