مبلمان

انواع مبل چوبی مدرن

انواع-مبل-چوبی-مدرن

مبل مدرن از انواع مدل‌های مبل تولید شده، در بازار است که به دلیل ویژگی‌هایی که دارد توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. مبل مدرن چوبی در بسیاری از منازل دیده می‌شود و جزئی مهم در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. شاید تا کنون با خود فکر کرده‌اید چرا در میان انواع مبل، مبل مدرن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؟ 

چرا اکثر افراد مبل‌های راحتی و مبل مدرن را ترجیح می‌دهند و انتخاب اولشان است؟ در پاسخ به این سؤالات بهتر است شما را با ویژگی‌های این نوع مبل آشنا کنیم. با توجه به اینکه رفته‌رفته تجملات و وسایل زینتی افراطی جایگاه خود را به سادگی و ظرافت داده است، مبل‌های راحتی مدرن نیز بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته‌اند.
مبل‌های مدرن خود نیز دارای انواعی هستند که در این مطلب قصد داریم آنها را مورد بررسی قرار دهیم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی مبل راحتی مدرن

طراحی مبل مدرن به صورت ساده و مینیمال است که در برخی از مدل‌های جدید آن طراحی مبل به صورت اشکالی پیچیده نیز دیده می‌شود. در طراحی مبلمان مدرن طرح و رنگ‌های تجملاتی و زینتی دیده نمی‌شود؛ بلکه پارچه، چوب و دیگر اجزای آن به سادگی و در عین حال به صورت زیبا و شیک در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. 

مبل راحتی چوبی مدرن دارای قابلیت ترکیب و انطباق پذیری بالا با محیط اطراف است و می‌تواند در فضای داخلی منزل، نقشی موثر و تکمیل کننده داشته باشد. همان‌طور که گفته شد طراحی مبلمان مدرن به صورت مینیمال است و این خود نشان دهنده این است که این نوع مبل برای کاربرد آن با ظاهری ساده در عین شیک بودن، طراحی و تولید شده است.

 

ویژگی‌های ظاهری مبل راحتی مدرن

برای بیان ویژگی‌های ظاهری مبل مدرن می‌توان این‌گونه گفت که مبل راحتی چوبی مدرن در عین دارا بودن تمامی ویژگی‌های یک مبل راحتی، از ویژگی‌های مدرن بودن و سادگی نیز برخوردار است. این نوع مبل بخش عمده ظاهر آن را پارچه یا چرم تشکیل می‌دهد و اسکلت آن نیز چوبی است؛ پایه‌های مبل نیز می‌تواند چوبی یا فلزی باشد. 

نکته مهمی که در مورد ظاهر این مبلمان باید به آن توجه کنیم این است که چوب‌های به کار رفته در این مدل مبل، برش‌کاری و منبت‌کاری نشده‌اند و با ظاهر ساده و زیبای خود، به مبل جلوه‌ای ویژه داده‌اند. به جز سادگی و مدرن بودن عناصر دیگری نیز در مبلمان مدرن دیده می‌شوند؛ مانند اشکال و الگوهای هندسی، طرح‌هایی با رنگی خنثی، بافت‌های مخلوط، طرح‌های مینیمالیستی و….

انواع-مبل-راحتی-مدرن

انواع مبل راحتی مدرن

مبل راحتی چوبی مدرن با توجه به کاربردی که دارد برای مثال برای نشیمن یا اتاق خواب در منازل یا حتی دفاتر اداری، در اشکال و قالب‌های مختلف و متنوعی تولید می‌شوند که در این قسمت سعی داریم به بررسی برخی از انواع مبل چوبی مدرن بپردازیم.

  • مبل راحتی مدرن مدل ال

مبلمان چوبی مدرن مدل ال یکی از انواع پرطرفدار این مدل مبل است. مبلمان ال به دلیل شکلی که دارند برای فضاهای کوچک بسیار مناسب بوده و در عین زیبایی بخشیدن به محیط، بسیار پرکاربرد هستند. چیدمان مبل مدرن ال به صورتی است که از حداکثر  فضای موجود در محیط استفاده شود.

مبل-راحتی-مدرن-مدولار
  • مبل راحتی مدرن مدولار

مبل راحتی مدرن مدولار نوعی مبل چند بخشی است. این نوع از مبل مدرن به صورتی است که از قطعات مبل که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، تشکیل شده است. ویژگی مثبتی که این مدل مبل مدرن دارد، این است که اگر فضای نشیمن شما زیاد بود و تعداد افراد بیشتری نیاز به مبل داشتند، می‌توانید قطعات مبل را افزایش دهید.

  • مبل راحتی مدرن بدون بازو

مبل‌های چوبی مدرن بدون بازو در دسته مبلمان با ظاهر مینیمال، قرار دارند و با طراحی خاص خود این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید در صورت نیاز به جابه‌جایی و تغییر چیدمان و دکوراسیون مبل، مبلمان را با خیالی راحت و به آسانی جابه‌جا کنید.

  • مبل راحتی مدرن تاکسیدو

در میان انواع مبل چوبی مدرن مبلمان تاکسیدو نیز طرفداران خاص خود را دارد. مبلمان راحتی مدرن تاکسیدو به صورتی هستند که ارتفاع پشتی مبل با بازوهای آن به یک میزان است و ظاهری جالب و زیبا را برای مبل ایجاد کرده است. مبل راحتی مدرن تاکسیدو به دلیل داشتن ظاهری رسمی برای استفاده در دفاتر اداری یا سالن‌های پذیرایی مناسب هستند.

جدیدترین-مدل‌های-مبل-راحتی-مدرن-2022

جدیدترین مدل‌های مبل راحتی مدرن 2022

در این قسمت با جدیدترین مدل‌های مبل مدرن که در سال 2022 عرضه شده‌اند، آشنامی‌شویم. این مدل‌ها از پرفروش‌ترین و ترندترین مدل‌های مبل راحتی چوبی مدرن در بازار هستند که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یا نیازتان آنها را انتخاب کنید.

  • مبل‌های منحنی و نیم دایره

همان‌طور که از اسم این نوع مبلمان راحتی مدرن مشخص است، دارای شکلی منحنی هستند که در طراحی آن خطوط صاف دیده نمی‌شود. شکل ظاهری این مدل مبل مدرن چوبی برای محیط‌های رسمی نیز مناسب است؛ اما بیشتر در محیط‌های دوستانه و غیررسمی استفاده می‌شود. مبل مدرن منحنی مخصوصا مدل نیم دایره آن به دلیل شکل ظاهری که دارد، در محیط، فضایی صمیمانه و مناسب برای دورهمی‌ها و جمع‌های دوستانه ایجاد می‌کند.

  • مبل‌های انباری (دارای محفظه نگهداری)

یکی از جدیدترین مدل‌های مبل راحتی چوبی مدرن که توانسته‌اند در بازار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شوند، مبل‌های مدرن انباری هستند. این مدل مبل‌ها برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند و بیشترین کاربرد آنها در آپارتمان‌ها و واحدهای ساختمانی است. مبل مدرن انباری در عین اینکه به محیط شما زیبایی و شیک بودن می‌بخشد، محفظه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد تا وسایل اضافی را در آن نگه دارید.

  • مبل های بوکله

مبل‌های بوکله به مبلمانی می‌گویند که پارچه به کار رفته در آن، پارچه بوکله باشد. این نوع پارچه، پارچه‌ای بسیار نرم و لطیف است که از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه از این مدل پارچه برای ساخت انواع مبل استفاده می‌شود که مبل مدرن بوکله نیز از انواع آن است. مبل‌های راحتی مدرن بوکله به دلیل استفاده از این پارچه، جنس نرم و راحتی دارند و به زیبایی زینت داده شده‌اند.

مطالعه بیشتر: مبل پایه استیل بهتره یا چوبی

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا ضمن معرفی مبل مدرن به بررسی ویژگی‌های آن و انواع مبل چوبی مدرن نیز بپردازیم. از آنجایی که دنیا به سمت سادگی و پرهیز از تجملات می‌رود، مبل مدرن چوبی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید مبلمان است. اگر قصد خرید مبلمان مدرن دارید و به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، می‌توانید با مشاوران و کارشناسان مجموعه ما به صورت آنلاین در ارتباط باشید، تا آنها شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *