مبلمان

بهترین رنگ مبل برای خانه‌های کوچک

بهترین-رنگ-مبل-برای-خانه‌های-کوچک

بهترین رنگ مبل برای خانه‌های کوچک به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین دکوراسیون را در محدودترین فضا داشته باشید. انتخاب رنگ مبلمان یک گزینه مهم برای خانه‌های کوچک محسوب می‌شود که اگر نسبت‌ به آن شناخت داشته باشید می‌توانید فضا را بزرگ‌تر از آنچه که هست، نشان دهید. 

خلاف این موضوع نیز صدق می‌کند که اگر رنگ مناسبی را انتخاب نکنید فضا بسیار خفه‌تر و کوچک‌تر از حالت معمول خواهد شد؛ بنابراین در انتخاب رنگ مبل و تناسب آن با سایر وسایل منزل باید نهایت دقت و تجربیات خود را به کار ببرید.
در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین رنگ مبل برای خانه‌های کوچک آشنا شوید و بتوانید یک دکوراسیون جذاب داشته باشید:

مبل مینیمال پالما

9,327,000 تومان51,300,000 تومان
جنس بدنه{کلاف}: چوب روسی جنس پایه ها: چوب راش جنس پارچه: شنل پرز بلند{تدی} جنس نشیمن: اسفنج 35 کیلویی یورولوکس تعداد نفرات: 8 نفره آپشن: مینیمال برند: سوفاداتیس کاتالوگ رنگ پارچه: کاتالوگ ملما

مبل ال آنیل

6,805,000 تومان49,900,000 تومان
جنس بدنه{کلاف}: چوب روسی جنس پایه ها: چوب راش جنس پارچه: حصیر باف جنس نشیمن: اسفنج 35 کیلویی تعداد نفرات: 8 نفره آپشن: مدرن برند: سوفاداتیس

مبل مدرن ال برلین

76,200,000 تومان
جنس بدنه{کلاف}: چوب روسی جنس پایه ها: استیل 304 جنس پارچه: حصیر باف جنس نشیمن: اسفنج 35 کیلویی تعداد نفرات: 8 نفره آپشن: مدرن برند: سوفاداتیس کاتالوگ رنگ پارچه: کاتالوگ ملما

مبل مدرن لوچیا

11,800,000 تومان64,800,000 تومان
جنس بدنه{کلاف}: چوب روسی جنس پایه ها: چوب راش جنس پارچه: حصیر باف جنس نشیمن: اسفنج 35 کیلویی تعداد نفرات: 8 نفره آپشن: مدرن برند: سوفاداتیس کاتالوگ رنگ پارچه: کاتالوگ کاملیا کاتالوگ جولیا کاتالوگ ملما

انتخاب رنگ مبل برای خانه‌های کوچک

شاید فکر کنید انتخاب رنگ مبل برای خانه‌های کوچک مسئله مهمی نباشد اما همین مورد می‌تواند تأثیر بسزایی در دکوراسیون منزل ایفا کند. برای انتخاب رنگ مناسب باید به عوامل دیگری نظیر تمیز کردن مبل، سایر لوازم منزل، اثر انگشت یا سایش توجه داشته باشید. در وهله اول برای انتخاب رنگ پارچه مبلی فضای موردنظر از لحاظ نور نقش مهمی دارد و سپس باید رنگ آن را با سایر وسایل منزل مطابقت دهید.

اگر منزل شما فضای کمی دارد و به‌ دنبال خرید یک ست مبلمان جدید و مناسب هستید، حتماً ادامه مقاله را مطالعه کنید تا با نکات کلیدی برای خرید بهترین مبل آشنا شوید و راحت‌تر بتوانند رنگ متناسب با سایر وسایل منزل خود را خریداری کنید. برای‌ این که بتوانید یک رنگ مناسب برای مبلمان خانه خود انتخاب کنید، لازم نیست حتماً یک دکوراتور حرفه‌ای باشید همین‌ که اطلاعات مفیدی در این زمینه داشته باشید می‌تواند تأثیر مثبتی در انتخاب شما داشته باشد.

عوامل مهم انتخاب رنگ مناسب مبل برای خانه‌های کوچک

در هنگام خرید مبلمان برای خانه‌های کوچک لازم است ابتدا سبک زندگی خود و همچنین محیط منزل را در نظر داشته باشید و متناسب با آن‌ها مناسب‌ترین مبلمان از نظر رنگ و جنس را انتخاب کنید. رنگ‌های سفید، شیری، کرم، خاکستری و بژ برای فضاهای کوچک طرفداران زیادی دارند‌. در این بخش لازم است نکات مهم برای انتخاب مبل خانه‌های کوچک بدانید را ذکر کنیم:

  • در قدم اول باید رنگی را انتخاب کنید که با دیگر وسایل منزل شما تناسب داشته باشد.
  • پارچه‌های براق و تک‌ رنگ بهترین انتخاب برای خانه‌های کوچک هستند.
  • اگر برای انتخاب رنگ تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های خنثی مثل مشکی، سفید، قهوه‌ای و بژ استفاده کنید.
تناسب-رنگ-پارچه-مبل-با-دکوراسیون

تناسب رنگ پارچه مبل با دکوراسیون

وقتی فضای کمی دارید، باید از پارچه‌هایی استفاده کنید که بتوانند فضای شما را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهند؛ همچنین رنگ‌ها برای تکمیل دکوراسیون باید یک تناژ رنگی مناسب با وسایل دیگر از جمله پرده، فرش، کاغذ دیواری و… داشته باشند.

رنگ شناسی می‌تواند در انتخاب پارچه مبل به شما کمک کند تا با آشنایی بیشتر بتوانید بهترین رنگ مبل برای محیط منزل خود را انتخاب کنید. حتماً وقتی قصد خرید مبلمان مناسب برای منزل خود را دارید، به وجود میز ناهارخوری، رنگ و جنس مبلمان، کوسن‌های موجود روی آن باید توجه داشته باشید که تمامی این موارد باید در کنار یکدیگر یک آیتم مناسب برای منزل شما محسوب شوند.

رنگ پارچه مبلی را یک تا دو درجه تیره‌تر انتخاب کنید!

اگر فکر می‌کنید مبلمان شما دائماً در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند، باید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید؛ زیرا به‌ مرور زمان نور مستقیم خورشید کمی رنگ اصلی را محو می‌کند. پس توجه داشته باشید اگر نور مستقیم در منزل خود دارید حتماً پارچه‌هایی را خریداری کنید که مقاومت خوبی در برابر نور خورشید داشته باشند یا خودتان سعی کنید آن‌ها را دور از نور مستقیم قرار دهید تا رنگ آن‌ها از بین نرود.

لازم به ذکر است که اغلب رنگ‌های تیره کم‌تر کثیفی را نشان می‌دهند؛ یعنی اگر لکه روی آن‌ها به وجود آید خیلی جلب توجه نمی‌کند؛ بنابراین خانواده‌های پرجمعیتی که فرزند کوچک دارند، بهتر است از پارچه‌هایی با رنگ تیره‌تر برای مبلمان منزل استفاده کنند. البته این‌ که می‌گوییم رنگ تیره به‌ معنای آن نیست که رنگ‌های قهوه‌ای یا مشکی مناسب هستند، بلکه شما هر رنگی که در نظر دارید می‌توانید تناژ تیره‌تر آن‌ها را تهیه کنید.

رنگ-پارچه-مبلی-را-یک-تا-دو-درجه-تیره‌تر-انتخاب-کنید!

انتخاب رنگ خنثی برای مبل

اگر هنوز هم به فضای منزل خود اطمینان ندارید، می‌توانید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ خاکستری بهترین گزینه برای تمامی منازل به شمار می‌رود؛ زیرا هر گونه کثیفی و لکه‌ای روی آن مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و اصلاً به چشم نمی‌آید. البته رنگ‌های شکلاتی، کرم استخوانی و شیری هم آیتم‌های مناسبی برای خانه‌های کوچک محسوب می‌شوند؛ اما به اندازه‌ رنگ طوسی طرفدار ندارند.

با توجه به این‌ که در طراحی دکوراسیون امروزی هیچ محدودیتی برای انتخاب رنگ مبلمان و وسایل منزل وجود ندارد، از همه رنگ‌ها برای فضای منزل می‌توان استفاده کرد. توجه داشته باشید که وقتی می‌گوییم رنگ مناسب مبلمان منظورمان فقط به پارچه نیست؛ بلکه رنگ چوب نیز اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. اگر رنگ چوب مبلمان شما تیره است توصیه می‌کنیم حتماً پارچه‌هایی با رنگ روشن انتخاب کنید تا محیط خانه را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهد.

میزان نور در خانه‌های کوچک

هر چه نور محیط بیشتر باشد فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. همان‌طور که گفته شد رنگ‌های روشن نیز می‌توانند محیط را بزرگ‌تر کنند؛ بنابراین در خانه‌های کوچک از نصب پرده‌های ضخیم خودداری نمایید و مبلمان را اطراف پنجره‌ها بگذارید تا با وجود نور کافی و رنگ روشن مبل‌ها منزل شما بزرگ‌تر دیده شود.

بدانید چه کسی از مبل استفاده خواهد کرد؟

کسانی که در خانه خود حیوانات خانگی یا فرزند کوچک دارند، باید موارد مختلفی را در هنگام خرید مبلمان حتماً به یاد داشته باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به مقوله لکه‌بری روی پارچه اشاره کرد. اگر این افراد از رنگ‌های روشن انتخاب کنند، قطعاً باید دائماً به فکر پاک کردن لکه روی مبل باشند یا اگر در منزل خود گربه سفید رنگی دارند باید بدانند که همیشه روی پارچه رنگ تیره مو و کرک‌های آن قابل‌ مشاهده است. پس این دسته از خانواده‌ها بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنند.

مطالعه بیشتر: فرق مبل کلاسیک و مدرن

بدانید-چه-کسی-از-مبل-استفاده-خواهد-کرد؟

سخن پایانی

ما سعی کردیم در مطالب فوق برای‌ آن‌ که بتوانید بهترین رنگ مبل برای خانه‌های کوچک را انتخاب کنید، نکات کلیدی را یادآور شویم. اگر برای انتخاب رنگ مبلمان نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *