مبلمان

چیدمان مبل سلطنتی در خانه کوچک

چیدمان مبل سلطنتی در خانه کوچک

اگر از علاقه‌مندان به مبل سلطنتی پرکار با تزئینات فراوان هستید، حتما می‌دانید که به فضایی وسیع برای چیدمان این قبیل مبل‌ها احتیاج دارید. اما اگر فضای پذیرایی منزل شما کوچک است و چیدمان مبل سلطنتی در این فضای محدود برای شما چالش‌برانگیز شده و دچار سردر گمی و کلافگی شده‌اید، بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکات کلیدی برای چیدمان اصولی مبل سلطنتی در فضای محدود را بیاموزید و گامی موثر در حفظ نظم و‌ هارمونی پذیرایی خانه خود بردارید.

مبل سلطنتی از دسته مبل های بسیار شیک و لاکچری هست که مناسب افرادی هست که قصد دارن فضای سنتی و مجللی رو در خونه خودشون داشته باشن؛ مبل سلطنتي معمولا داری منبت کاری های ریز و ظریف و شیک میباشد و جلوه ای لوکس و پر زرق و برق به خانه شما میدهد.

چیدمان مرحله به مرحله مبلمان سلطنتی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید حین چیدمان مبل‌های سلطنتی در نشیمن منازل کوچک به آن توجه کنید، این است که این مبلمان را دور تا دور منزل خود یا به صورت ردیفی در یک سمت منزل نچینید؛ این کار ضمن ایجاد منظره‌ای نامناسب و بدفرم، چیدمان منزل شما را غیر اصولی نشان می‌دهد‌. 

برای داشتن چیدمان اصولی و متناسب با ابعاد کوچک منزلتان بهتر است ابتدا با پهن کردن فرش در مرکز سالن پذیرایی شروع کنید؛ سپس مبل سلطنتی سه نفره را در بالاترین محل منزل خود قرار دهید و مبل ۲ نفره را درست در روبروی آن بگذارید. 

برای پر کردن فضای باقی مانده نیز بین این ۲ مبل می‌توانید از مبل‌های تک نفره و میز عسلی‌های کوچک استفاده کنید؛ اگر ست مبل سلطنتی شما ۹ نفره بوده پس لازم است صندلی‌های میزبان را در حد فاصل سایر مبل‌ها قرار دهید.

چیدمان مبل سلطنتی در فضای خانه‌های کوچک باید به چه صورت باشد؟

چیدمان مبل‌های سلطنتی در پذیرایی‌های وسیع کاری آسان است‌ و به شما این امکان را می‌دهد که به طرز شکیلی پذیرایی خود را دکور کنید. آنچه با پیچیدگی خاص همراه است، چیدمان مبل سلطنتی در پذیرایی‌های کوچک است. در این صورت لازم است کاملا هوشمندانه عمل کنید‌. 

لازم است مبل‌های خود را در فاصله‌ای مناسب و معقول نسبت به یکدیگر قرار دهید. در صورتی که فضای بین مبل‌ها کم‌تر یا بیش‌تر از حد معمول باشد، در غیر این صورت، منظره‌ای ناموزون ایجاد خواهد شد.
برای کاهش شلوغی فضا میزهای عسلی را مابین مبل‌ها قرار دهید و اگر فضای کافی برای این کار نداشتید، آن‌ها را دقیقا جلوی مبل‌ها بگذارید.

مطالعه بیشتر: معرفی مبل راحتی مینیمال

چیدمان مرحله به مرحله مبلمان سلطنتی

فضای مناسب برای چیدمان مبل سلطنتی

مبلمان سلطنتی از قدمت بسیار بالایی برخوردار هستند و علی‌رغم شلوغ و پرآرایه بودن، محبوبیت بالایی دارند. در واقع اندازه بزرگ‌ و ظاهر باشکوه و مجلل این مبل‌ها ایجاب می‌کند که در فضایی باز و وسیع چیده شوند تا بتوانند به خوبی به چشم بیایند. 

اما عده زیادی از افراد با وجود اینکه فضایی بزرگ برای چیدمان این مبل‌ها را در اختیار ندارند، علاقه‌مند به استفاده از این سبک مبل‌ها در منازل کم متراژ خود هستند. در واقع، این افراد با بکارگیری اندکی ذکاوت و خلاقیت می‌توانند چیدمان مطلوبی از این مبل‌ها را در منازل کوچک خود داشته باشند.
البته با اندکی جستجو می‌توان مبل‌های سلطنتی ظریف‌تر و کم‌ آرایه‌تری را هم یافت؛ در این صورت چیدمان آن‌ها در فضای کوچک، شما را با دشواری کمتری مواجه خواهد کرد.

در نظر گرفتن نقطه کانونی و مرکزی در بخش پذیرایی

برای اینکه بتوانید بهترین‌ چیدمان مبل سلطنتی را در فضای کوچک پذیرایی خود اجرا کنید، لازم است با ابتدایی‌ترین اصول چیدمان مبل‌های سلطنتی آن هم در فضای محدود آشنا شوید. بهتر است ابتدا یک نقطه دلخواه از پذیرایی خود را به عنوان نقطه مرکزی در نظر بگیرید؛ سپس بقیه آیتم‌های دکوری خود از جمله مبلمان را در حول آن بچینید. 

برای اینکه بتوانید بهترین چیدمان را اجرا کنید، توصیه می‌کنیم محل قرارگیری تلویزیون را مبنای کار خود قرار داده و متناسب با آن اقدام به چیدن مبلمان کنید. البته انتخاب نقطه مرکزی کاملا سلیقه‌ای است و می‌تواند با توجه به نوع وسایل و معماری خانه هر فرد کاملا متفاوت باشد. 

پس از اینکه نقطه مرکزی را تعیین کردید در مقابل آن نقطه، یک فرش با ابعاد دلخواه پهن کنید و در نهایت شروع به چیدمان مبلمان سلطنتی خود در دورتادور فرش کنید. در این صورت چیدمان زیبا و منظم از لحاظ بصری خواهید داشت که علی‌رغم مجلل بودن مبل‌ها و اندک بودن فضا، پذیرایی شما را سازمان یافته نشان می‌دهد.

فضای مناسب برای چیدمان مبل سلطنتی

بزرگ‌تر نشان دادن پذیرایی کوچک با استفاده از مبل سلطنتی

داشتن پذیرایی بزرگ و دلباز خواسته اکثر افراد است و عده‌ای از افراد که بنابر هر دلیل از دست‌یابی به این خواسته باز مانده‌اند، می‌توانند با رعایت چندین نکته در چیدمان، باعث بزرگ و دلباز به نظر رسیدن پذیرایی کوچک خود بشوند. 

در واقع، انتخاب مبلمانی با پارچه ساده و تک رنگ با تزیینات اندک مهم‌ترین گام است. مبلمان رنگارنگ و پرکار با پارچه‌های پرنقش و نگار از لحاظ بصری شلوغ دیده می‌شوند و فضا را کوچک جلوه می‌دهند. اصولا هرچه مبلمان سلطنتی شما نقش و طرح کمتری داشته باشند، در بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا موثرتر هستند؛ همچنین استفاده از آینه‌های بزرگ در دیوار پذیرایی، سبب بزرگ‌تر جلوه دادن فضا خواهد شد. فراموش نکنید که برای اینکه خواسته‌تان محقق شود، لازم است از چندین رنگ محدود در دکوراسیون پذیرایی خود استفاده کنید.

سخن آخر

رعایت نکات و پایبندی به اصول ذکر شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا فضای نشیمن خانه خود را از آشفتگی نجات دهید و علی‌رغم شلوغ بودن ذاتی مبل‌های خود و فضای کوچک پذیرایی‌تان، چیدمانی با شکوه و مجلل داشته باشید. 

فراموش نکنید هر چه مبلمان شما کم ارایه‌تر باشند و در آن پارچه ساده‌تری به کار رفته باشد، در اجرای چیدمان مبلمان خود موفق‌تر خواهید بود و بهتر می‌توانید بین مبل‌های سلطنتی و فضای کوچک خود ‌هارمونی ایجاد کنید.
اگر بدنبال تهیه مبلمان های سلطنتی یا دیگر انواع مبلمان هستید و میخوایین رنگ و بوی تازه ای به خونه تون بدین، همین الان وارد صفحه خرید مبل بشین و از انواع مبلمان های فروشگاه سوفاداتیس دیدن کنید.

2 دیدگاه در “چیدمان مبل سلطنتی در خانه کوچک

  1. قشنگ ولی مدل زشته

    1. چی قشنگه چی زشته😀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *