مبلمان

فرق مبل کلاسیک و مدرن چیست؟

فرق مبل کلاسیک و مدرن چیست؟

مبل مدرن و مبل کلاسیک از پرفروش‌ترین نوع مبلمان محسوب می‌شوند و هر یک از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارد. انتخاب این مبلمان دستخوش تغییراتی همچون مد، سلیقه، دکوراسیون و… شده است. جنس و طراحی هر یک از این مبلمان با دیگری متفاوت بوده و چوب این مبل‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. در ادامه به بررسی و بیان تفاوت‌های بین این دو سبک مبل پرفروش می‌پردازیم.

مبل مدرن چیست؟

مبل مدرن نوعی از مبلمان است که در سال‌های اخیر وارد بازار شده و رواج یافته است. این نوع مبلمان بسیار راحت بوده و زرق و برق مبلمان کلاسیک را ندارند. طراحی ساخت این نوع مبل، از سادگی برگرفته شده است. اگر به دنبال سبکی هستید که شلوغ نباشد و حس راحتی را به شما القا کند، پیشنهاد ما مبلمان مدرن است. وزن کمتر، قیمت ارزان‌تر، راحتی بیشتر و ساختار ساده و متنوع از مزایای این مبل نسبت به نوع کلاسیک به‌شمار می‌روند.

مبل مدرن چیست؟

انواع مبل مدرن

مبلمان مدرن خود انواع مختلفی دارند که به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

مبل چسترفیلد

مبل چسترفیلد در دسته مبل مدرن قرار گرفته و به دلیل زیبایی و کاربردی بودن، در بسیاری از کشور‌های دنیا استفاده می‌شود. این مبل از چوب، پارچه و چرم ساخته شده و در سه نوع تمام پارچه، ترکیب چرم و پارچه و تمام چرم وجود دارد. طراحی این مبلمان به‌صورت دسته‌هایی گرد یا خمیده، پایه‌های یکوتاه از جنس راش یا صنوبر و تکیه‌گاهی دکمه‌کاری شده است. این نوع مبل سلیقه بسیاری از افراد است.

مبل چسترفیلد

 مبل تخت‌شو راحتی

مبل تخت‌شو راحتی نیز در رده مبل مدرن قرار می‌گیرد و قابلیت تغییر شکل دادن به تخت را دارد. این مبل می‌تواند پیشنهادی عالی برای فضاهای کوچک و آپارتمان‌های نقلی باشد. رنگ‌بندی و تنوع این مبل‌ها بالا بوده و دست شما در انتخاب مبل تخت‌شو، آزاد است.

مبل تخت‌شو راحتی

مبل کلاسیک چیست؟

مبل کلاسیک یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مبلمان محسوب شده و از گذشته تابه حال فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. این نوع سبک مبلمان، ویژه سلیقه‌هایی خاص پسند است و یکی از انواع این سبک، مبل سلطنتی است. مبلمان کلاسیک نه‌تنها دکور خانه را خاص می‌کنند؛ بلکه به وقار خانه شما نیز اضافه می‌کنند. بدنه این سبک مبلمان از چوب‌های خاص و ظریف بوده و روکش آن‌ها نیز از پارچه‌هایی خاص همچون مخمل است.

مبل کلاسیک چیست؟

انواع مبل کلاسیک

مبل کلاسیک خود به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود که در ادامه به توضیح مختصر هر یک می‌پردازیم:

مبل کلاسیک فرانسوی

مبل فرانسوی دارای انحناهایی خاص به ‌ویژه در پایه بوده و سبکی خاص از ساخت مبلمان است که از پاریس آمده است. رنگ‌هایی طلایی را می‌توانید در بدنه مبل ببینید. از این نوع مبل حتی می‌توانید در خانه‌هایی کوچک نیز استفاده کنید. اصالت مبل فرانسوی، کاملا به مبلمان کلاسیک باز می‌گردد.

مبل کلاسیک فرانسوی

مبل کلاسیک انگلیسی

این نوع مبل از دسته مبلمان کلاسیک بوده و نمی‌توان جزئیات زیادی را در آن مشاهده کرد. بدنه مبل انگلیسی را از چوب راش و در نشیمنگاه آن از فوم سرد می‌سازند. رنگ این نوع مبلمان بسیار متنوع بوده و از پارچه رو مبلی پورشه ساخته می‌شود.

مبل کلاسیک انگلیسی

تفاوت در ساختار مبل کلاسیک و مبل مدرن

ساختار مبل کلاسیک از چوب‌هایی مقاوم و اصیل بوده و همین امر باعث می‌شود تا طول عمر بالایی داشته باشد. دلیل گران‌تر بودن این مبل نیز به دلیل ساختاری محکم و اصیل است. البته این محکمی باعث شده تا کمی ساختار خشک و سفت داشته باشند و شخص هنگام نشستن روی این مبل، احساس راحتی نکند. در ساختار این مبل از کوسن‌هایی کوچک و ظریف استفاده می‌شود که صرفا جنبه تزئینی دارند. منبت‌کاری و لمسه‌دوزی از هنرهایی اصیل هستند که در ساختار مبلمان سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برخلاف سبک کلاسیک، مبل مدرن ساختاری نرم، راحت و صمیمی داشته و ساختار آن طبق سلیقه شما قابل تغییر است. شما می‌توانید خودتان مبل سبک مدرن خانه‌تان را طراحی یا انتخاب کنید؛ چون از تنوع بالایی برخوردار هستند. ساختار این سبک از مبلمان از چوب‌هایی لطیف و پارچه‌هایی نرم است. تنوع بالای این مبلمان دست خریداران را برای انتخاب باز گذاشته است.

تفاوت در طراحی مبل کلاسیک و مدرن

در طراحی مبل کلاسیک توجه بسیار بالایی به جزئیات و ریزه‌کاری‌ها می‌شود. این مبلمان کنده‌کاری‌هایی ظریف داشته و از چوب‌ها و پارچه‌هایی اصیل طراحی و ساخته می‌شوند. کوسن‌های بکار رفته در مبلمان کلاسیک عموما کوچک است. پارچه این نوع مبل می‌تواند از مخمل یا چرم قهوه‌ای باشد. ساختار چوبی مبلمان کلاسیک باعث می‌شود تا مقاومت بالایی داشته باشند و از طول عمر و قیمت بالایی برخوردار باشند.

در مقابل می‌توان گفت در طراحی مبل مدرن از رنگ‌هایی روشن و فانتزی استفاده شده و از پارچه یا چرم روشن‌تر طراحی می‌شود. در طراحی مبلمان مدرن جزئیات خاصی وجود ندارد و کاملا ساده هستند. مبل‌های مدرن بیشتر از اصالت و جلوه درخشان، به راحتی و نرمی تاکید دارند. تنوع رنگی مبلمان مدرن بیشتر از مبلمان کلاسیک است.

تفاوت در تم‌های رنگی مبل کلاسیک و مدرن

همانطور که پیش‌تر گفتیم، مبل‌های کلاسیک پرزرق و برق هستند و در رنگ‌بندی آن‌ها باید رنگ‌هایی سلطنتی با تم طلایی استفاده شود. در این مبل‌ها می‌توان از رنگ‌های اصیل همچون فیروزه‌ای، زرشکی، سرمه‌ای، کرمی و قهوه‌ای استفاده کرد. معمولا در پارچه‌های بکار رفته در تولید مبل کلاسیک، از رگه‌های زربافت یا نقش برجسته‌ها استفاده می‌شود.

مبل‌های مدرن حالتی کاملا برعکس دارند که البته می‌توان آن‌ها را با سبک کلاسیک ترکیب کرد. تم رنگی مبل مدرن از رنگ‌های شاد، پاستلی، جیغ، متضاد، ست، ملایم یا هر رنگ دیگری می‌تواند تشکیل شود. رنگ‌های فانتزی و پاستلی با کوسن‌هایی با رنگ متضاد در سال‌های اخیر بیشتر از سایر رنگ‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند. در هر صورت، تنوع رنگی مبلمان سبک مدرن بیشتر از سبک کلاسیک است.

تفاوت در تم‌های رنگی مبل کلاسیک و مدرن

سخن پایانی

همانطور که درباره مبلمان کلاسیک و مدرن صحبت کردیم، از تفاوت‌های اصلی بین مبل کلاسیک و مبل مدرن می‌توان به جنس چوب و پارچه، طراحی، ساختار، تم رنگی، موارد استفاده و غیره اشاره کرد. اگر به هر یک از این دو سبک مبلمان علاقمند شده‌اید، می‌توانید بیشتر در سایت ما درباره آن‌ها مطالعه کرده و با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید. پشتیبانی سایت همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. بالاترین تنوع را در این سایت مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *