مبلمان

چیدمان مبل در پذیرایی کوچک

چیدمان مبل در پذیرایی کوچک

چیدمان مبل در پذیرایی کوچک به شکل منظم و مورد پسند کار بسیار دشواری است؛ به همین دلیل چیدمان مبلمان یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افرادی است که سالن نشیمن و یا پذیرایی کوچکی دارند. برای داشتن یک دکوراسیون شیک و زیبا با وجود کوچک و محدود بودن فضا منزل لازم است از برخی اصول و نکات مهم درباره چیدمان صحیح مبلمان و وسایل در خانه کوچک پیروی کنید و در زمان انتخاب مبلمان برای خانه کوچک باید برخی نکات را در زمان خرید در نظر داشته باشید.

در ادامه ما به سؤالات مهم و رایجی همچون آیا روش چیدمان مبل به چه صورت است؟ بهترین روش‌های چیدمان صحیح مبل در خانه کوچک؟ و…. پاسخ خواهیم داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید؛ همچنین برای خرید مبلمان های جدید و بروز میتوانید به روی لینک کلیک کنید.

چه سبک مبلی برای پذیرایی‌های کوچک مناسب‌تر است؟

از آن جایی که نشیمن‌های کوچک محدودیت‌های زیادی را برای چیدمان مبل‌های بزرگ و لوکس مانند مبلمان سلطنتی و نئو کلاسیک جلو پای شما قرار می‌دهد؛ بنابراین افرادی که صاحب منزل کوچک هستند، ناچار‌ند سراغ مبل‌های جمع و جور‌تری بروند تا هم فضای کمتری را اشغال کنند و هم بیشتر مناسب فضا منزل‌شان باشد، برای این افراد پیشنهاد ما مبل‌های ال شکل است.

چیدمان مبلمان ال در پذیرایی کوچک

مبلمان ال بدون تردید یکی از بهترین و شیک‌ترین سبک‌های مبلمان برای سالن‌های نشیمن کوچک به شکل مربعی یا مستطیلی است. از مهم‌ترین مزایا مبل ال در پذیرایی کوچک می‌توان به مواردی که در ادامه ذکر کردیم اشاره کرد. برای مثال:

این سبک از مبلمان با نداشتن دسته باعث می‌شود، فضای نشیمن کمتر اشغال شود؛ همچنین باعث بزرگ‌تر نشان دادن محیط نیز خواهد شد. چیدمان مبلمان ال بسیار متنوع است. این سبک از مبلمان برای استفاده تعداد زیادی از افراد نیز می‌باشد، به طور کلی می‌توان گفت مبلمان ال نه تنها فضای بسیار کمتری را به نسبت سایر مبلمان اشغال می‌کنند، بلکه برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب هستند.

مطالعه بیشتر: چیدمان مبل نئوکلاسیک

چیدمان مبلمان ال در پذیرایی کوچک

ایجاد فاصله کافی بین مبلمان

توجه داشته باشید که هنگام چیدن مبلمان در پذیرایی کوچک حتماً میان آن‌ها فاصله کافی وجود داشته باشد. تا در زمان رفت و آمد برای افراد هیچ گونه تداخل و مشکلی ایجاد نشود. برای ایجاد فاصله کافی بهتر است فاصله میان برخی از وسایل از جمله میز، تلویزیون و مخصوصاً دیوار به حداقل برسد. فاصله مبلمان باید به گونه‌ای باشد تا افراد در زمان نشستن راحت باشند. در صورتی که فکر می‌کنید تعداد مبلمان بیشتر از فضای نشیمن است و باعث تنگ شدن فضا پذیرایی شده است، پیشنهاد می‌کنیم تعدادی از مبلمان را داخل اتاق قرار دهید. با انجام این کار بدون شک فضایی آزاد و راحت در سالن نشیمن خواهید داشت. به طور کلی می‌توان گفت ایجاد فاصله مناسب بین مبلمان جز اصلی‌ترین موارد در زمان چیدمان مبلمان به حساب می‌آید.

انتخاب نقطه کانونی مناسب

بدون شک انتخاب نقطه کانونی مناسب، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات در راهنمای چیدمان مبل در خانه و پذیرایی کوچک به حساب می‌آید. این نکته بسیار مهم که نقطه کانونی در هر منزلی به صورت متفاوت است را در نظر داشته باشید. اما لازم است بدانید که در اغلب موارد تلویزیون یا خانه‌هایی که دارای شومینه هستند به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته می‌شوند. اصلی‌ترین موارد در انتخاب نقطه کانونی مناسب وسایل منزل، دکوراسیون مورد نظر شما، طراحی چیدمان و… است.

رعایت تعادل در چیدمان مبلمان منزل

بدون شک رعایت تعادل در چیدمان مبلمان منزل یکی دیگر از مهم‌ترین موارد در راهنمای چیدمان مبل در خانه و پذیرایی کوچک به حساب می‌آید. به گونه‌ای که می‌توان گفت در واقع یکی از مهم‌ترین نکات حفظ تعادل در چیدمان مبلمان است؛ از همین رو باید از هر وسیله متناسب با ابعاد فضا استفاده کنید.

انتخاب نقطه کانونی مناسب

به خاطر داشته باشید که استفاده از مبلمان بزرگ و تعداد زیاد به هیچ وجه در فضا‌ها و سالن‌های نشیمن کوچک توصیه نمی‌شود. دقت داشته باشید که تعداد مبلمان را حتماً باید متناسب با متراژ فضا در نظر بگیرید. علاوه بر مبلمان وسایل دیگر نیز باید متناسب با محیط باشد.

نکات مهم جهت چیدمان مبلمان در منزل

در راهنمای چیدمان مبل در خانه و پذیرایی کوچک علاوه بر مواردی که ذکر شد، برخی نکات مهم و کاربردی دیگری نیز وجود دارند که توصیه می‌کنیم حتماً به مطالعه آن‌ها بپردازید و با این نکات بسیار مهم آشنا شوید تا بعد از چیدمان مبلمان منزل خود به آن نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسید. این نکات مهم عبارتند از:

  • فضای مناسب جهت چیدمان مبلمان نقطه مرکزی خانه است.
  • در چیدمان مبلمان بهتر است از فرش‌های کوچک استفاده کنید.
  • بهترین طرح و سبک مبلمان در خانه‌های کوچک مبلمان کوچک با طرح ساده است.
  • بهتر است از مبلمان با رنگ‌های روشن در خانه‌های کوچک استفاده کنید.

مطالعه پیشنهادی: بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

نکات لازم برای خرید مبلمان منزل

خرید مبلمان منزل از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل در زمان خرید باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. برای اینکه از خرید مبلمان خود پشیمان نشوید توصیه می‌کنیم به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • حتماً قبل از انتخاب مبل متراژ پذیرایی را حساب نمایید.
  • دقت داشته باشید که سبک مبل مد نظرتان با دکوراسیون منزل مطابقت داشته باشد.
  • هنگام خرید به کیفیت و مرغوب بودن جنس پارچه مبل توجه بسیار زیادی داشته باشید.
  • رنگ مبلمان‌تان را به گونه‌ای انتخاب کنید تا با دیگر وسایل منزل از جمله پرده و فرش هماهنگی داشته باشد.
  • توجه داشته باشید که حتماً مبلمان خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.

سخن پایانی

چیدمان مبل در خانه‌ها و پذیرایی‌های کوچک کار بسیار دشواری است تا جایی که بسیاری از افراد در این مواقع کاملاً ناامید شده و به ناچار در فضایی نامنظم و شلوغ زندگی می‌کنند. اما همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم این کار اصول و قواعد خاص خود را دارد و افراد با دانستن این نکات مهم می‌توانند به بهترین شکل ممکن از فضا منزل استفاده کنند و محیطی زیبا و متفاوت داشته باشند. در این مطلب به بیان نحوه درست چیدمان مبل در پذیرایی کوچک پرداختیم. ‌امیدواریم که این مطالب برایتان مفید واقع شده باشد.

مطالعه بیشتر: چیدمان مبل 9 نفره کلاسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *